GOM Player adalah Video player asal Korea Selatan buatan Gretech Corporation ini selain gratis, juga sudah mendukung lebih banyak codec daripada Windows Media Player Standard. Adapun built-in codecnya antara lain : AC3, OGG, XVID, DIV1, DIV2, DIV3, DIV4, DIV5, DIV6, DIVX, DX50, MP41, MP42, MP43, H263, AP41, MPG4, MP4S, M4S2, MP4V, BLZO, MJPG, RMP4, DXGM, H264. Jika masih ada file baru dengan tipe codec yang belum terinstall, fasilitas Codec Finder Service dari GOM Player ini akan membantu untuk menemukan codec yang tepat dan lokasi download untuk codec tersebut. Mudah digunakan dan cukup membantu…

10.20.2009

Kiamat Sudah Dekat




Size cd-1 : 583.34MB
Size cd-2 : 491.15MB
Format : .dat

Fandy (Andre Stinky) mengisahkan seorang pemuda Indonesia yang telah dibesarkan di Amerika Syarikat. Setelah kembali ke negara asalnya, gaya hidup dan pergaulannya sangat kebaratan. Kekayaan bapanya membuatkan Fandy hidup mewah dan menubuhkan sebuah band rock bernama Donkoll.

Suatu hari, setelah selesai berlatih, ketika sedang melalui sebuah perkampungan dengan menunggang motosikal, satu insiden telah berlaku. Secara tidak sengaja, mukanya terkena lemparan ais krim dari seorang kanak-kanak. Ketika Fandy membasuh mukanya di surau, kasutnya telah dicuri oleh Saprol (Dwiki Reza), seorang kanak-kanak dari kampong tersebut.
Fandy mengejar Saprol dan terhenti apabila Saprol bersembunyi di sebuah rumah. Fandy tidak lagi memarahi Saprol apabila terlihat seorang gadis bertudung litup sedang menjemur pakaian iaitu Sarah (Ayu Pratiwi). Sarah adalah anak Haji Romli (Deddy Mizwar) seorang duda yang sangat alim dan mempunyai pandangan berbeza tentang cinta dan perkahwinan berbanding orang lain termasuk Fandy dan keluarganya.
Fandy cuba melamar Sarah tetapi dikenakan bebarapa syarat oleh Haji Romli. Fandy yang sangat jahil tentang agama diminta belajar bersolat dan membaca Al-Quran sehingga pandai. Orang yang mengajarnya tidak lain dan tidak bukan ialah Saprol, kanak-kanak yang pernah mencuri kasutnya.
Usaha keras Fandy dan pertembungan dua budaya yang sangat berbeza ini telah membuatkan filem ini sangat menarik dan mampu menghiburkan penonton segenap lapisan umur. Fandy seakan gagal memenuhi semua syarat tersebut. Keadaan menjadi semakin tegang apabila Hj. Romli cuba menjodohkan Sarah dengan anak kawan baiknya yang sedang menuntut di sebuah universiti di Mesir dalam bidang agama.
Apa yang menarik, filem ini berakhir dengan kejutan dan kejutan yang dibuat itu tidak pernah dilihat dalam mana-mana filem cinta remaja lain kerana ia sebuah kejutan yang mengungkap erti sebuah keikhlasan, yakni keikhlasan kepada Yang Maha Esa….
Adakah dugaan yang lebih dahsyat menanti Fandy seterusnya… nantikan jawapannya dalam KIAMAT SUDAH DEKAT.





0 komentar:

Posting Komentar

 

My Blog List

Download Film Barat dan Indonesia disini

Mengenai Saya

Foto saya
ketawa terus... ampe mampus,, !!!

Just Follow

Indonesia

Indonesia
Indonesia

Download Film © 2008 Business Ads Ready is Designed by Ipiet Supported by Tadpole's Notez